maanantai 9. elokuuta 2010

Palmikkosukat, sulmikkopakat



Tein ja sain valmiiksi Novitan ohjeella jo edellisessäkin postauksessa mainitut palmikkosukat. Ohjeessa oli 35 cm pitkät varret ja lankaa tarvittiin 200g. Minulla oli vain yksi 150g kerä ja lyhensin varsia reilusti, ne on ei-jalassa noin 25 cm. Lanka on siis edelleen seiskaveikkaa.



Kuva on otettu salaman kanssa sisällä, valitettavasti illat pimenee jo...

Muutaman virheenkin tein kerrosten laskemisessa ja reikäkuviossa useammankin kerran. Tykkään mallista, mutta en nyt tiedä, että onko palmikot mun juttuni. Neulekäsialani on melko tiukkaa ja välillä oli ihan tuskaa kiepauttaa palmikkolenkkiä. Luulin jo monesti, että kohta lanka katkeaa! :)
Jostain kumman syystä toinen sukka tuli pienempi kuin ensimmäinen, tiukensin ilmeisesti tahtia loppukirissä. Aika hassu juttu vaikka neuloin ihan putkeen pitämättä taukoa sukkien välissä.

Nämä sukat taitaa jäädä omaan käyttöön, mutta joululahjasukkien teko jatkuu edelleen. Nyt pähkäilen väriä: luumu, sammaleen vihreä vai marjapuuro. Mallina on Kerttu-sukat ja ohje löytyy täältä.

Näyttää siltä, että tästä on tulossa neuleblogi?!? No, eiköhän taas muitakin juttuja ilmesty kun neulomisinto laantuu.

Ostolakkoon lisään vielä pari juttua:
  • en osta kankaita, ennen kuin olen tehnyt valmiiksi/myynyt/tai muuten päässyt eroon vähintään puolesta varastoani.
  • en osta yhtään mattoa, pesin lomalla 28kpl mattoja (tosin kaikki ei olleet minun) ja niitä on riittävästi. Kuramattoa ei lasketa.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

2 kommenttia:

  1. Tosi ihanat sukat. Väri on kyllä tosi mehevä! Mä tykkään palmikoista, mutta en kyllä mikään mestari ole niiden tekemisessä. Mulla on palmikkosukat siis vielä haaveena.....

    Sun pitää tehdä kolmet sukat -luumut, sammaleenvihreät ja marjapuurot :) Kaikki ihania värejä.

    Jaa-a, mun pitäisi kans tuo kangasostolakko tehdä - Kankaisilta ostin 6 metriä kangasta......

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!